Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© evertiq Mönsterkort | 18 november 2014

MMAB: Första gången som utställare på Electronica

Som bekant, något som Evertiq skrivit om tidigare, satsar MMAB – Malmö Mönsterkort – hårt på Europa just nu. Electronica är ett led i den satsningen.
– Vi tycker det är kul att komma ut på den europeiska arenan, det här är ett steg i vår strategiska inriktning. Electronica är en perfekt plattform för det. Vi har ju många kunder som är internationella idag och vi vill följa med dem ut i Europa. Tyskland med kringliggande marknader blir en del i den här strategin, förklarar försäljningsdirektör Tobias Uppström.

Ni står ju här bland ett sammelsurium av andra tillverkare, vad är det man kan erbjuda som svenskt bolag här?

– Den vinkeln vi kan erbjuda är det kombinerade konceptet. Vi ser att det funkar i Skandinavien och Ungern med kombinerad produktion i Sverige och Kina. Till syvende om sist är MMAB inte unika. Vi är det i Sverige men inte på det sättet i Europa. Vi tror att det är service-biten och teknikkunskapen som kommer att ta oss vidare på kontinenten. Den konsultativa biten tror vi mycket på.

Han fortsätter:

– Här i Europa finns fler kollegor i branschen, och framför allt fler med liknande koncept som MMAB. I Sverige finns det å andra sidan fler som är duktiga på tekniken. Det saknas på Europa-marknaden. Det är genom att kombinera de två bitarna vi kan ta vår del på Europamarknaden, inte genom att konkurrera med alla om allt.

Så hur har ni upplevt att mässan varit, denna första gången som utställare?

– Det har varit en bra mässa. Electronica attraherar både kunder och leverantörer från Europa och Asien. Tyskland är ett ett strategiskt nav. Sedan är det också en högre dynamik i affärsperspektivet. I Sverige handlar mässorna mer om relationsperspektivet.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-20 14:32 V11.9.4-1