Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© marcin kempski dreamstime.com Elektronikproduktion | 26 november 2014

Sony drar ner på TV och telefoner

Japanska Sony planerar att minska sitt utbud av tv:s och mobiltelefoner för att försöka minska kostnaderna.
Företaget har förlorat försÀljning och marknadsandelar till sina konkurrenter, men den nya strategin handlar faktiskt inte om att ÄterfÄ dem. MÄlet Àr sjÀlvklar att fÄ verksamheterna att gÄ med vins, skriver Reuters.

Men Hiroki Totoki, Sonys nyutnÀmnde chef för företagets Mobile Division, sa det bÀst pÄ företagets investerarkonferens, "Vi Àr inte siktar pÄ storlek eller marknadsandelar, utan bÀttre vinster".

Sony har dock nĂ„gra starka divisioner. Enhets divisionen – som hanterar Sonys bildsensorverksamhet – gĂ„r utmĂ€rkt, och Sony menar att försĂ€ljning kan öka upp till 70 procent. FörsĂ€ljningen Ă€r redan stabil, mycket tack till att Apple anvĂ€nder Sonys sensorer i sina iPhones och för att fler kinesiska tillverkare vĂ€ljer att anvĂ€nda dem, avslutar rapporten.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-2