Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© marcin kempski dreamstime.com Elektronikproduktion | 26 november 2014

Sony drar ner på TV och telefoner

Japanska Sony planerar att minska sitt utbud av tv:s och mobiltelefoner för att försöka minska kostnaderna.
Företaget har förlorat försäljning och marknadsandelar till sina konkurrenter, men den nya strategin handlar faktiskt inte om att återfå dem. Målet är självklar att få verksamheterna att gå med vins, skriver Reuters.

Men Hiroki Totoki, Sonys nyutnämnde chef för företagets Mobile Division, sa det bäst på företagets investerarkonferens, "Vi är inte siktar på storlek eller marknadsandelar, utan bättre vinster".

Sony har dock några starka divisioner. Enhets divisionen – som hanterar Sonys bildsensorverksamhet – går utmärkt, och Sony menar att försäljning kan öka upp till 70 procent. Försäljningen är redan stabil, mycket tack till att Apple använder Sonys sensorer i sina iPhones och för att fler kinesiska tillverkare väljer att använda dem, avslutar rapporten.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-15 17:25 V11.9.0-1