Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© tilltibet dreamstime.com Elektronikproduktion | 08 januari 2015

Tobii tar steget in till konsumenterna under CES

Svenska eyetracking-företaget Tobii Technology gÄr nu in pÄ konsumentmarknaden.
Det Àr under den nu pÄgÄende konsumentmÀssan CES som Tobii ska etablera sin teknik ocksÄ pÄ konsumentmarknaden. Produkten, SteelSeries Sentry, har utvecklats tillsammans med speltillbehörsföretaget SteelSeries.

– 2015 blir Ă„ret dĂ„ eyetracking gör intrĂ€de pĂ„ konsumentmarknaden och konsumenter kan fĂ„ sin första konkreta erfarenhet av riktiga eyetracking-produkter – först inom spel, sedan som ergonomiprodukt, och slutligen i generell datoranvĂ€ndning. Vi Ă€r vĂ€l rustade för att fĂ„ ut nya produkter pĂ„ marknaden, inte bara under eget namn, men ocksĂ„ i samarbete med partners som Ă€r vĂ€rldsledande inom dessa omrĂ„den. Det kĂ€nns fantastiskt kul att nu gĂ„ frĂ„n prototyp till riktiga produkter inom konsumentmarknaden, sĂ€ger Oscar Werner, affĂ€rsomrĂ„deschef för Tobii Tech, en av Tobiis tre divisioner.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-2