Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© tilltibet dreamstime.com Elektronikproduktion | 08 januari 2015

Tobii tar steget in till konsumenterna under CES

Svenska eyetracking-företaget Tobii Technology går nu in på konsumentmarknaden.
Det är under den nu pågående konsumentmässan CES som Tobii ska etablera sin teknik också på konsumentmarknaden. Produkten, SteelSeries Sentry, har utvecklats tillsammans med speltillbehörsföretaget SteelSeries.

– 2015 blir året då eyetracking gör inträde på konsumentmarknaden och konsumenter kan få sin första konkreta erfarenhet av riktiga eyetracking-produkter – först inom spel, sedan som ergonomiprodukt, och slutligen i generell datoranvändning. Vi är väl rustade för att få ut nya produkter på marknaden, inte bara under eget namn, men också i samarbete med partners som är världsledande inom dessa områden. Det känns fantastiskt kul att nu gå från prototyp till riktiga produkter inom konsumentmarknaden, säger Oscar Werner, affärsområdeschef för Tobii Tech, en av Tobiis tre divisioner.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Visa fler nyheter
2018-08-20 15:56 V10.1.0-1