Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Evertiq, bilden ett montage Elektronikproduktion | 24 mars 2015

Bojkott mot svenska bolag sprids på sociala medier

En kampanj som sprids på sociala medier uppmanar nu till bojkott mot svenska bolag i kölvattnet efter Saudi-affären. Oroande, tycker Ericsson.

Den diplomatiska krisen med Saudiarabien - som också spillt över i delar av regionen i övrigt - tar nu ytterligare ett uttryck i form av en kampanj på sociala medier. – Utvecklingen är oroande, säger Christine Luby på Ericssons pressavdelning till Dagens Industri. Bland företagen som omnämns finns bland annat Ikea, Volvo och Ericsson. Vem som ligger bakom kampanjen som samlat några tusen ”tweets” är oklart, skriver Expressen. Det verkar dock inte komma från något officiellt håll.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-05-21 21:58 V13.3.9-1