Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© mikael damkier dreamstime.com Elektronikproduktion | 03 juni 2016

Axis köper videoanalysbolaget Cognimatics

Genom videoanalysteknik för butiker dÀr kunders rörelsemönster mÀts i realtid, stÀrker nu Axis Communications sitt erbjudande till detaljhandeln pÄ en snabbt vÀxande marknad.
Axis Communications köper nu Cognimatics, ett företag med lösningar frĂ€mst för butiksoptimering för detaljhandeln. Applikationerna anvĂ€nds exempelvis för att rĂ€kna kunder, analysera köer och för att bedöma Ă„lder och kön pĂ„ de som kommer in i butiken. TillgĂ„ngen till Cognimatics kunskap och teknik sĂ€gs stĂ€rka Axis erbjudande i det snabbt vĂ€xande detaljhandelssegmentet. – Cognimatics produkter Ă€r vĂ€lkĂ€nda och framgĂ„ngsrika inom detaljhandeln, och kompletterar vĂ„rt erbjudande pĂ„ den marknaden. Deras fokus pĂ„ att utveckla innovativa och anvĂ€ndarvĂ€nliga lösningar Ă€r i linje med Axis strategi att erbjuda lösningar med högsta möjliga vĂ€rde för att tillgodose en rad olika kundbehov. Vi Ă€r mycket glada över att kunna erbjuda vĂ„ra partners och slutanvĂ€ndare tjĂ€nster som fungerar som ett naturligt komplement till deras befintliga Axislösningar, sĂ€ger Ray Mauritsson, vd pĂ„ Axis Communications. Cognimatics grundades 2003 och Ă€r ett privatĂ€gt svenskt företag med huvudkontor i Lund och 12 anstĂ€llda. Företaget erbjuder en serie av videoanalysapplikationer som anvĂ€nds för att öka kunskapen om kunders beteende och rörelsemönster.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-02-20 12:04 V12.2.3-2