Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© mikael damkier dreamstime.com Elektronikproduktion | 03 juni 2016

Axis köper videoanalysbolaget Cognimatics

Genom videoanalysteknik för butiker där kunders rörelsemönster mäts i realtid, stärker nu Axis Communications sitt erbjudande till detaljhandeln på en snabbt växande marknad.
Axis Communications köper nu Cognimatics, ett företag med lösningar främst för butiksoptimering för detaljhandeln. Applikationerna används exempelvis för att räkna kunder, analysera köer och för att bedöma ålder och kön på de som kommer in i butiken. Tillgången till Cognimatics kunskap och teknik sägs stärka Axis erbjudande i det snabbt växande detaljhandelssegmentet.

– Cognimatics produkter är välkända och framgångsrika inom detaljhandeln, och kompletterar vårt erbjudande på den marknaden. Deras fokus på att utveckla innovativa och användarvänliga lösningar är i linje med Axis strategi att erbjuda lösningar med högsta möjliga värde för att tillgodose en rad olika kundbehov. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra partners och slutanvändare tjänster som fungerar som ett naturligt komplement till deras befintliga Axislösningar, säger Ray Mauritsson, vd på Axis Communications.

Cognimatics grundades 2003 och är ett privatägt svenskt företag med huvudkontor i Lund och 12 anställda. Företaget erbjuder en serie av videoanalysapplikationer som används för att öka kunskapen om kunders beteende och rörelsemönster.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-10-15 23:56 V11.6.0-2