Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© mikael damkier dreamstime.com Elektronikproduktion | 03 juni 2016

Axis köper videoanalysbolaget Cognimatics

Genom videoanalysteknik för butiker dÀr kunders rörelsemönster mÀts i realtid, stÀrker nu Axis Communications sitt erbjudande till detaljhandeln pÄ en snabbt vÀxande marknad.
Axis Communications köper nu Cognimatics, ett företag med lösningar frÀmst för butiksoptimering för detaljhandeln. Applikationerna anvÀnds exempelvis för att rÀkna kunder, analysera köer och för att bedöma Älder och kön pÄ de som kommer in i butiken. TillgÄngen till Cognimatics kunskap och teknik sÀgs stÀrka Axis erbjudande i det snabbt vÀxande detaljhandelssegmentet.

– Cognimatics produkter Ă€r vĂ€lkĂ€nda och framgĂ„ngsrika inom detaljhandeln, och kompletterar vĂ„rt erbjudande pĂ„ den marknaden. Deras fokus pĂ„ att utveckla innovativa och anvĂ€ndarvĂ€nliga lösningar Ă€r i linje med Axis strategi att erbjuda lösningar med högsta möjliga vĂ€rde för att tillgodose en rad olika kundbehov. Vi Ă€r mycket glada över att kunna erbjuda vĂ„ra partners och slutanvĂ€ndare tjĂ€nster som fungerar som ett naturligt komplement till deras befintliga Axislösningar, sĂ€ger Ray Mauritsson, vd pĂ„ Axis Communications.

Cognimatics grundades 2003 och Àr ett privatÀgt svenskt företag med huvudkontor i Lund och 12 anstÀllda. Företaget erbjuder en serie av videoanalysapplikationer som anvÀnds för att öka kunskapen om kunders beteende och rörelsemönster.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-12-13 13:08 V11.10.14-2