Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© tobii Elektronikproduktion | 05 december 2016

Tobii ska bli marknadsledare inom volymprodukter

Tobiis styrelse har uppdaterat bolagets finansiella mÄl för storskaliga satsningar pÄ eyetracking ivirtual reality och smartphones.
MĂ„len för Tobii Dynavox och Tobii Pro kvarstĂ„r medan mĂ„let för Tobii Tech har uppdaterats. Tobii Dynavox lĂ„ngsiktiga mĂ„l Ă€r att öka omsĂ€ttningen med över 10 procent per Ă„r och att nĂ„ en rörelsemarginal pĂ„ 20 procent. Tobii Pros lĂ„ngsiktiga mĂ„l Ă€r att öka omsĂ€ttningen med över 15 procent per Ă„r och att nĂ„ en rörelsemarginal över 15 procent. Tobii Techs lĂ„ngsiktiga mĂ„l Ă€r att vara den marknadsledande leverantören av eyetracking-teknologi för integration i högvolymprodukter. ”PĂ„ grund av att marknaden för integration av eyetracking i volymprodukter befinner sig i ett tidigt skede, sĂ„ har Bolaget valt att inte formulera ett specifikt finansiellt mĂ„l för Tobii Tech, utan uttrycker istĂ€llet en strategisk lĂ„ngsiktig mĂ„lsĂ€ttning gĂ€llande affĂ€rsomrĂ„dets marknadsposition. Denna mĂ„lsĂ€ttning kompletteras med Bolagets bedömningar av marknadsutveckling som Ă„terfinns i det prospekt som har upprĂ€ttats med anledning av FöretrĂ€desemissionen”, skriver Tobii.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-02-15 09:57 V12.1.1-1