Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© tobii Elektronikproduktion | 05 december 2016

Tobii ska bli marknadsledare inom volymprodukter

Tobiis styrelse har uppdaterat bolagets finansiella mÄl för storskaliga satsningar pÄ eyetracking ivirtual reality och smartphones.
MÄlen för Tobii Dynavox och Tobii Pro kvarstÄr medan mÄlet för Tobii Tech har uppdaterats. Tobii Dynavox lÄngsiktiga mÄl Àr att öka omsÀttningen med över 10 procent per Är och att nÄ en rörelsemarginal pÄ 20 procent. Tobii Pros lÄngsiktiga mÄl Àr att öka omsÀttningen med över 15 procent per Är och att nÄ en rörelsemarginal över 15 procent.

Tobii Techs lÄngsiktiga mÄl Àr att vara den marknadsledande leverantören av eyetracking-teknologi för integration i högvolymprodukter.


”PĂ„ grund av att marknaden för integration av eyetracking i volymprodukter befinner sig i ett tidigt skede, sĂ„ har Bolaget valt att inte formulera ett specifikt finansiellt mĂ„l för Tobii Tech, utan uttrycker istĂ€llet en strategisk lĂ„ngsiktig mĂ„lsĂ€ttning gĂ€llande affĂ€rsomrĂ„dets marknadsposition. Denna mĂ„lsĂ€ttning kompletteras med Bolagets bedömningar av marknadsutveckling som Ă„terfinns i det prospekt som har upprĂ€ttats med anledning av FöretrĂ€desemissionen”, skriver Tobii.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-12-13 13:08 V11.10.14-2