Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© aspocomp Mönsterkort | 27 oktober 2017

Aspocomps strategi ger resultat

Det tredje kvartalet för finska Aspocomp visade i Är upp en nÀstan exakt spegelbild av fjolÄrets tredje kvartal. Men sett till de första nio mÄnaderna sÄ ser vi tillvÀxt.
Under det tredje kvartalet registrerade mönsterkortaren en nettoförsÀljning om 5,5 miljoner euro, vilket Àr en liten Ärlig minskning pÄ cirka 1 procent frÄn fjolÄrets 5,6 miljoner euro.

EBITDA under det tredje kvartal uppgick till 0,4 miljoner euro, vilket var detsamma som under tredje kvartalet 2016. Rörelseresultatet för tredje kvartalet uppgick till 0,2 miljoner euro, Äret igen samma resultat som under det tredje kvartalet 2016.

Om vi tittar pÄ Aspocomps första nio mÄnader sÄ ser vi dock en nettoförsÀljning pÄ 16,8 miljoner euro, en ökning om 12 procent frÄn 15,0 miljoner under jÀmförelseperioden.

EBITA under de första nio mÄnaderna landade pÄ 1,2 miljoner euro, jÀmfört med 0,6 miljoner euro för samma period 2016. Rörelseresultatet uppgick till 0,4 miljoner, en klar förbÀttring frÄn -0,1 miljoner euro under de första nio under 2016.

I kvartalsrapporten sÀger Aspocomps vd, Mikko Montonen, att företagets kundbas har fortsatt att utvecklas positivt. Inom fordonsindustrin fortsÀtter försÀljningen att öka för mönsterkortaren, och Àven antalet nya kunder. Man rÀknar Àven med att efterfrÄgan frÄn telekomsektorn, framförallt gÀllande utvecklingsprojekt, kommer att öka under nÀsta kvartal. Aspocomp meddelar Àven att man upplever en ökad efterfrÄgan frÄn sÀkerhets- och försvarssektorn.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-12-13 13:08 V11.10.14-2