Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Leti Komponenter | 06 mars 2018

Nya samarbeten och lanseringar för Fingerprint

En ny månad är över och så här gick det för Fingerprint Cards under februari 2018.
I början av februari meddelade Samsung att den nya produkten Samsung Notebook Spin kommer att lanseras med Fingerprints sensor FPC1145, vilket innebär att datorn kommer kunna låsas upp med hjälp av fingeravtryck i stället för med lösenord.

Även i den nya notebook-modellen från NEC, 2018 Lavie Note Mobile, kommer sensorn FPC1145 att finnas integrerad, vilket kommer att innebära samma lösenordsfria liv som för Samsungs Notebook.

Bolaget Altran och Fingerprint meddelade att de i ett partnerskap kommer att jobba för att erbjuda biometriska lösningar för fordonsindustrin. Fingerprints erbjuder både fingeravtrycks- och irisbaserade biometriska produkter som kan användas av fordonsindustrin, till exempel vid personlig anpassning av fordonet, åtkomstkontroll och betalningar.

Under februari lanserade Fingerprint även den första kommersiella tredje generationens sensor, FPC1291. Sensorn har bättre prestanda samt förenklad OEM-designprocess. ”Vi är väldigt stolta över att lansera den tredje generationen av fingeravtryckssensorer, som startar med FPC1291”, kommenterade Pontus Jägermalm, CTO vid Fingerprint Cards, lanseringen.

Den sista lanseringen för Fingerprint under februari var nyheten om att de samarbetar kring smarta, anslutna betalningsenheter från JEM. Enheterna är små och portabla och har som syfte att ge digital säkerhet. JEM:s enheter ska kunna ersätta koder och lösenord och i stället låsa upp betalningar och inlogg med en användares beröring. ”Konsumenterna behöver kraftfull teknik på deras sida i kampen för att skydda sina digitala säkerhets- och betalningsuppgifter, men de behöver också att det är lätt att använda och omtänksamt utformat så att det passar in i sina liv. Vi valde sensorteknik från Fingerprints på grund av deras ledande teknik och prestanda, och också på grund av deras partnerskap och engagemang för att realisera en produkt som uppfyllde våra höga designkrav från kunderfarenheter, kommenterade Madhu Nott, vd för JEM:s The Payments Foundry, i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-05-11 10:46 V9.5.4-2