Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Leti Komponenter | 06 mars 2018

Nya samarbeten och lanseringar för Fingerprint

En ny mÄnad Àr över och sÄ hÀr gick det för Fingerprint Cards under februari 2018.
I början av februari meddelade Samsung att den nya produkten Samsung Notebook Spin kommer att lanseras med Fingerprints sensor FPC1145, vilket innebÀr att datorn kommer kunna lÄsas upp med hjÀlp av fingeravtryck i stÀllet för med lösenord.

Även i den nya notebook-modellen frĂ„n NEC, 2018 Lavie Note Mobile, kommer sensorn FPC1145 att finnas integrerad, vilket kommer att innebĂ€ra samma lösenordsfria liv som för Samsungs Notebook.

Bolaget Altran och Fingerprint meddelade att de i ett partnerskap kommer att jobba för att erbjuda biometriska lösningar för fordonsindustrin. Fingerprints erbjuder bÄde fingeravtrycks- och irisbaserade biometriska produkter som kan anvÀndas av fordonsindustrin, till exempel vid personlig anpassning av fordonet, Ätkomstkontroll och betalningar.

Under februari lanserade Fingerprint Ă€ven den första kommersiella tredje generationens sensor, FPC1291. Sensorn har bĂ€ttre prestanda samt förenklad OEM-designprocess. ”Vi Ă€r vĂ€ldigt stolta över att lansera den tredje generationen av fingeravtryckssensorer, som startar med FPC1291”, kommenterade Pontus JĂ€germalm, CTO vid Fingerprint Cards, lanseringen.

Den sista lanseringen för Fingerprint under februari var nyheten om att de samarbetar kring smarta, anslutna betalningsenheter frĂ„n JEM. Enheterna Ă€r smĂ„ och portabla och har som syfte att ge digital sĂ€kerhet. JEM:s enheter ska kunna ersĂ€tta koder och lösenord och i stĂ€llet lĂ„sa upp betalningar och inlogg med en anvĂ€ndares beröring. ”Konsumenterna behöver kraftfull teknik pĂ„ deras sida i kampen för att skydda sina digitala sĂ€kerhets- och betalningsuppgifter, men de behöver ocksĂ„ att det Ă€r lĂ€tt att anvĂ€nda och omtĂ€nksamt utformat sĂ„ att det passar in i sina liv. Vi valde sensorteknik frĂ„n Fingerprints pĂ„ grund av deras ledande teknik och prestanda, och ocksĂ„ pĂ„ grund av deras partnerskap och engagemang för att realisera en produkt som uppfyllde vĂ„ra höga designkrav frĂ„n kunderfarenheter, kommenterade Madhu Nott, vd för JEM:s The Payments Foundry, i ett pressmeddelande.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-2