© zetadisplay
Elektronikproduktion |
Europeiskt kontrakt för ZetaDisplay-koncernen
Norska ProntoTV, som är en del av svenska ZetaDisplay, har ingått avtal med apotekskedjan McKesson i Europa för leverans av digital signage.
McKesson är verksamt i 13 europeiska länder och förvaltar cirka 2’400 apotek under varumärkena LloydsPharmacy, LloydsPharma, LloydsFarmacia, LloydsApotek och Vitusapotek.
Pilotinstallationer av digital signage har redan gjorts i Norge och Sverige och lösningen är nu klar för att implementeras som en del av deras nya koncept för “in-store communication” över Europa från och med våren 2018.
– Detta är en annan stor milstolpe i vår fortsatta resa ut i Europa. Vi har idag gjort installationer i mer än 50 länder. Detta är möjligt då vi driftar vår Digital Signage plattform i molnet. Jag ser detta som en stor konkurrensfördel och som ett tungt vägande skäl till att McKesson Europe valde oss som leverantör i sin upphandling, säger Leif Liljebrunn, CEO för ZetaDisplay AB, i ett pressmeddelande.