Annons
Annons
© zetadisplay Elektronikproduktion | 29 mars 2018

Europeiskt kontrakt för ZetaDisplay-koncernen

Norska ProntoTV, som är en del av svenska ZetaDisplay, har ingått avtal med apotekskedjan McKesson i Europa för leverans av digital signage.
McKesson är verksamt i 13 europeiska länder och förvaltar cirka 2’400 apotek under varumärkena LloydsPharmacy, LloydsPharma, LloydsFarmacia, LloydsApotek och Vitusapotek.

Pilotinstallationer av digital signage har redan gjorts i Norge och Sverige och lösningen är nu klar för att implementeras som en del av deras nya koncept för “in-store communication” över Europa från och med våren 2018.

– Detta är en annan stor milstolpe i vår fortsatta resa ut i Europa. Vi har idag gjort installationer i mer än 50 länder. Detta är möjligt då vi driftar vår Digital Signage plattform i molnet. Jag ser detta som en stor konkurrensfördel och som ett tungt vägande skäl till att McKesson Europe valde oss som leverantör i sin upphandling, säger Leif Liljebrunn, CEO för ZetaDisplay AB, i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-10-10 09:20 V11.5.0-1