Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Volvo Cars Elektronikproduktion | 05 juli 2018

Volvo Car Mobility lanserar nya varumärket M

Det nya varumÀrket av Volvo Cars, M, ska utöka bolagets globala mobilitetserbjudande genom att erbjuda tillgÄng till bilar och tjÀnster on demand genom en intuitiv app.
M ska lÀra sig av anvÀndarens behov, preferenser och vanor för att skapa en personlig upplevelse. Planen Àr att tjÀnsten ska lanseras i Sverige och USA under vÄren 2019.

– Dagens urbana konsument tĂ€nker nytt kring traditionellt bilĂ€gande. M Ă€r en del av vĂ„rt svar pĂ„ det. Vi utvecklas till att leverera tjĂ€nster direkt till konsumenten under vĂ„r nya mission ”Freedom to Move”, sĂ€ger HĂ„kan Samuelsson, vd och koncernchef för Volvo Cars, i ett pressmeddelande.

M utvecklar en egen teknik för inlÀrning dÀr konsumenterna fÄr frÄgor om sina specifika behov, för att kunna skapa en skrÀddarsydd anvÀndning. Lanseringen av M Àr ett led i bolagets ambition att skapa över 5 miljoner konsumentrelationer fram till 2025.

Stockholm kommer att fungera som en utvecklingsbas för M och under hösten kommer ett större beta-test att Àga rum.

– TjĂ€nsterna som i dag erbjuds pĂ„ marknaden Ă€r i stort alternativ till taxi eller kollektivtrafik. Vi fokuserar istĂ€llet pĂ„ hur mĂ€nniskor anvĂ€nder de bilar de Ă€ger, vilket gör oss unika. Vi vill erbjuda ett riktigt alternativ till traditionella tjĂ€nster. Det ska göra det möjligt för oss att leva livet pĂ„ vĂ„ra egna villkor, fĂ„ saker gjorda och optimera vĂ„r dyrbara tid. Vi ser en möjlighet att erbjuda en premiumupplevelse, sĂ€ger Bodil Eriksson, vd för Volvo Car Mobility, i ett pressmeddelande.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-21 11:24 V11.9.8-1