Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Volvo Cars
Elektronikproduktion |

Volvo Car Mobility lanserar nya varumärket M

Det nya varumärket av Volvo Cars, M, ska utöka bolagets globala mobilitetserbjudande genom att erbjuda tillgång till bilar och tjänster on demand genom en intuitiv app.

M ska lära sig av användarens behov, preferenser och vanor för att skapa en personlig upplevelse. Planen är att tjänsten ska lanseras i Sverige och USA under våren 2019. – Dagens urbana konsument tänker nytt kring traditionellt bilägande. M är en del av vårt svar på det. Vi utvecklas till att leverera tjänster direkt till konsumenten under vår nya mission ”Freedom to Move”, säger Håkan Samuelsson, vd och koncernchef för Volvo Cars, i ett pressmeddelande. M utvecklar en egen teknik för inlärning där konsumenterna får frågor om sina specifika behov, för att kunna skapa en skräddarsydd användning. Lanseringen av M är ett led i bolagets ambition att skapa över 5 miljoner konsumentrelationer fram till 2025. Stockholm kommer att fungera som en utvecklingsbas för M och under hösten kommer ett större beta-test att äga rum. – Tjänsterna som i dag erbjuds på marknaden är i stort alternativ till taxi eller kollektivtrafik. Vi fokuserar istället på hur människor använder de bilar de äger, vilket gör oss unika. Vi vill erbjuda ett riktigt alternativ till traditionella tjänster. Det ska göra det möjligt för oss att leva livet på våra egna villkor, få saker gjorda och optimera vår dyrbara tid. Vi ser en möjlighet att erbjuda en premiumupplevelse, säger Bodil Eriksson, vd för Volvo Car Mobility, i ett pressmeddelande.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-03-28 10:16 V22.4.20-2
Annons
Annons