Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Acconeer
Analys |

Tillväxt och utveckling i fokus för Acconeers tredje kvartal

Det tredje kvartalet 2018 var det tredje hela kvartalet för Acconeer som börsbolag och vd:n Lars Lindell går nöjd från kvartalet.

Under det tredje kvartalet 2018 uppgick radarföretagets nettoomsättning till 213’000 kronor (0). Resultatet efter skatt uppgick till -7,2 miljoner kronor (-3,4) och kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -6,7 miljoner kronor (-2,9). I juli tecknade Acconeer ett distributörsavtal med kinesiska BEYD och fick samtidigt en försäljningsorder på cirka 12’000 dollar (108’000 kronor). I augusti lanserade amerikanska SparkFun en produkt baserad på Acconeers sensor, likaså gjorde svenska OnlineMarina. Under månaden tecknade företaget även ett distributionsavtal med ryska Scanti. I september tecknade Acconeer ett distributionsavtal med japanska Micro Summit. – Jag upplever att intresset för vår produkt är fortsatt mycket stort och vi får fortfarande återkopplingen att det vi gör är unikt. Samtidigt som det skapar möjlig- heter betyder det att vi har en stor uppgift att utbilda marknaden kring vår teknologi, vår produkt och möjliga applikationsområden, säger Lars Lindell, vd för Acconeer, i en kommentar till rapporten. Företaget investerade även mycket i forskning och utveckling, med fokus på moduler, detektorer samt referensapplikationer. Syftet med det är att göra det lättare för kunder att lansera sina produkter. Acconeer investerade även i patent och har för nuvarande 6 patentfamiljer med 12 beviljade patent och 12 avvaktande patentsökningar. – Acconeers främsta mål är just nu att ta vara på möjligheterna att växa snabbt, men samtidigt kontrollerat, för att etablera en ledande position inom området strömsnål radar för mobila enheter. Expansion är högt prioriterat, kommenterar Lars Lindell.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-15 11:45 V22.4.27-1
Annons
Annons