Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Smart Eye Teknik | 12 november 2018

Smart Eye landar två design wins från befintlig kund

Smart Eye meddelar att man återigen fått ett utökat förtroende hos en befintlig kund genom att denna gång erhålla ytterligare två design wins till modeller på samma plattform som bolaget sedan tidigare har sju design wins till.
Den icke namngivna europeiska premiumbilstillverkaren kommer att lansera dessa ytterligare två bilar med förarövervakningssystem under perioden 2019 till 2021, det framgår av ett pressmeddelande.

Smart Eye räknar med att intäkterna över produktlivscykeln – baserat på volymprognoser för dessa två bildmodeller – uppgår till 50 miljoner kronor. Totalt så ser företaget att de potentiella intäkterna över produktlivscykeln från dessa hitintills nio, och möjliga tillkommande, design wins till ytterligare bilmodeller på denna plattform beräknas uppgå till totalt 500 miljoner kronor. Detta potentiella scenario är beroende av ytterligare framtida design wins hos denna specifika OEM. Det totala estimerade värdet av Smart Eyes hittills kommunicerade 25 design wins uppgår för närvarande till minst 725 miljoner kronor över produktlivscykeln.

– Återigen bekräftas Smart Eyes position som den ledande leverantören av eye-trackingteknik för förarövervakningssystem i premiumsegmentet. Även om dessa två design wins var väntade, synliggör detta än en gång styrkan i vår affärsmodell. Det visar tydligt på de goda förutsättningarna som finns för ­­­­­att erhålla ytterligare förtroenden från en kund som vi sedan tidigare har erhållit design wins från. Förarövervakning är på väg att bli standard i premiumsegmentet, säger Martin Krantz, vd Smart Eye AB, i pressmeddelandet.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-12-12 12:21 V11.10.9-2