Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© MultiQ Elektronikproduktion | 14 maj 2019

Nordamerikanskt spelbolag satsar på digital signage från MultiQ

MultiQ har fått en ramorder där slutkund är en statlig lotteriorganisation i Kanada.

Kunden har beställt interaktiva informationsskärmar för att skapa en mer attraktiv spelmiljö. Satsningen på digitalisering är en del av kundens marknadsföringssatsning för att modernisera varumärket och digital signage från MultiQ ska nu ersätta tidigare manuell hantering ute hos ombuden. Det sammanlagda ordervärdet beräknas uppgå till 50 miljoner kronor fördelat på leveranser över en treårsperiod, där första leveransen beräknas ske sommaren 2019 med ett ordervärde på 3 miljoner kronor. Andra leveransen är beräknad till höst och vinter 2019 med ett ordervärde på cirka 16 miljoner kronor. Övriga leveranser antas levereras jämnt fördelat under 2021-2022. Inledande order består i huvudsak av programvara och följande leveranser utgörs av hårdvara. – Detta är en affär som mina kolleger har arbetat länge och fokuserat med. Jag är stolt över deras insats och väldigt tacksam för det förtroende som kunden visar oss. Från att tidigare ha levererat digitala skärmar till vår kund, går vårt samarbete nu in i en djupare utvecklingsfas då vi nu tillsammans kommer att utforma deras nya digitala kommunikationsplattform. Vi ska stötta vår kund till att vara i framkant inom digitalisering av spelmiljö, säger Michael Wolgsjö, vd för MultiQ, i ett pressmeddelande.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-11-12 07:31 V14.7.10-2