Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Smart Eye
Elektronikproduktion |

Design-wins för Smart Eye med japansk och europeisk OEM

Eyetrackingföretaget har fått två en order till ett värde av 150 miljoner kronor som innefattar leverans av sitt Driver Monitoring System (DMS) till en ny bilplattform som delas av en japansk OEM och en europeisk OEM.

Leveranserna kommer att bestå av ett så kallat andra generationens DMS till bilarnas plattform, en AI-funktion för bilar som underlättar förarsäkerheten och körupplevelsen. Systemet inkluderar gaze tracking och Face ID för att förhindra distraktion och ouppmärksamhet hos föraren. DMS-mjukvaran kommer att lanseras i två nya bilmodeller. Den första modellen har en planerad produktionsstart i slutet av år 2020 och lanseras av den japanska OEM:en. Den andra modellen kommer att lanseras av den europeiska OEM:en och har produktionsstart i mitten av år 2021. Båda modellerna är avsedda för massmarknad. De uppskattade intäkterna av ordern är 150 miljoner kronor, baserat på prognoser av den estimerade produktlivscykeln. Uppskattade potentiella intäkter för framtida design-wins på samma bilplattform är 500 miljoner kronor, och potentialen för alla bilar på alla plattformar är estimerade till 2,3 miljarder. – Detta är både ett bevis på styrkan i Smart Eyes tekniska nivå och ett resultat av ett strategiskt fokus på att ta vår DMS till massmarknadssegmentet för personbilar. Beslutet är taget i relation till ett marknadsskifte från premium till massmarknad som påbörjades förra året. Vår teknik står stark i jämförelse med våra konkurrenter och expansionen till Japan är ett ytterligare viktigt steg för oss allteftersom att marknaden utvecklas. Vår intention är att ta vara på det momentum som de nya design-wins innebär och fortsatt stärka vårt erbjudande, säger Martin Krantz, vd för Smart Eye, i ett pressmeddelande. Totalt har Smart Eye nu fått 45 design-wins från åtta OEM:er inom bilindustrin.

Annons
Visa fler nyheter
2024-03-15 14:25 V22.4.5-1
Annons
Annons