Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© MultiQ
Analys |

Ett starkt första halvår för svenska MultiQ

Stora leveranser under det andra kvartalet i år har lett till att digital signage-företaget MultiQ fått ett väldigt bra första halvår.

Intäkterna för andra kvartalet uppgick till 84,4 miljoner kronor (35,8) och resultatet efter skatt uppgick till 15,3 miljoner kronor (-0,5). Rörelseresultatet för det andra kvartalet uppgick till 14,9 miljoner kronor (-0,5). För första halvåret av 2019 uppgick intäkterna till 128,4 miljoner kronor (72,2) och resultatet efter skatt uppgick till 17,4 miljoner kronor (-0,7). Rörelseresultatet uppgick till 17,0 miljoner kronor (-1,2). – Den påtagligt höga omsättningen och påföljande resultat för andra kvartalet förklaras av att utöver de mer regelbundna intäktsströmmarna så har två stora order av en händelse levererats under samma period. Dessa är storordern från det statliga nordiska spelföretaget Svenska Spel annonserad 7 dec 2018, samt största delen av ordern från Region Skåne annonserad 24 sep 2018, säger vd Michael Wolgsjö i en kommentar till rapporten. För kommande halvår är dock den planerade leveranstakten betydligt lägre vilket kommer att återspeglas i omsättning och resultat. – Med lyckade storaffärer i ryggen har vi stärkt vår position på marknaden för digital signage. Med tätare samarbete mellan länderna och nya innovationer ser jag med stor positivism fram emot hösten och vintern, säger Michael Wolgsjö.

Annons
Visa fler nyheter
2024-03-15 14:25 V22.4.5-1
Annons
Annons