Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 20 december 2002

Dreglande hundar ska sälja telefoner

Sony Ericsson tar stora hundar till hjälp för att pusha för den nya multimediatelefonen T300.

Kampanjen genomförs i hela Europa. I Storbritannien har den nya telefonen fått smeknamnet "THE BAR" eftersom den liknar en chokladkaka, och det förklarar även förekomsten av dreglande hundar i kampanjen. - Dregelkampanjen, som den kallas, handlar om att skapa lust att äga en T300 med tillhörande kamera. Dogvertising passar utmärkt i kampanjen och de dreglande hundarna är ett roligt sätt att illustrera hur åtråvärd telefonen är. Det här är något som vår målgrupp kan relatera till, kommenterar Jens Feilberg, nordisk marknadschef på Sony Ericsson. Annonsplatser på stora, dreglande hundar har köpts in i Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Sverige, Danmark, Norge, Spanien och Italien. Under kampanjen kommer hundar iförda specialdesignade reklamjackor att rastas i större städer. Reklamjackorna är försedda med bilder av T300-telefonen samt övertygande budskap som anspelar på dregeltemat. Hundarnas mattar och hussar kommer att vara iförda matchande kläder. Dregelkampanjen riktar sig främst till ungdomar och bygger på historien om den påhittade trend som började i New York förra året. Då började tonåringar dregla på sina vänner, kläder, prylar och musik som ett tecken på respekt och uppskattning.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-04-18 05:19 V13.0.9-1