Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© BEPE
Elektronikproduktion |

Evertiq tar tempen på industrin – BEPE Elektronik

Efter att ha kämpat på i över ett år med att hindra Covid-19 från att komma in i verksamheten kan BEPE konstatera att så här långt har det gått bra. Nu är det dags att parera nästa kris – komponentbristen.

Kontraktstillverkaren från Allingsås vittnar om ett år där man – tack vare sin strategi att inte bygga upp ett beroende på enskilda storkunder – kunde ta sig ut i gott skick. Men 2021 har redan visat upp orosmoln i och med svårigheterna med komponenttillgången. 2020 är nu bakom oss, Hur var året för bolaget? – 2020 var ett bra år och det visade sig att vår idé om att inte vara för beroende av ett fåtal stora kunder gjorde oss mindre sårbara. Ett antal nya kunder hjälpte också till, säger försäljnings- och marknadschef, Peder Thiel. Var låg svårigheterna under årets gång? – Svårigheterna låg i att parera för de förseningar som kom i och med nedstängningar på grund av pandemin. Nu när vi går in i 2021 hänger pandemin fortfarande över oss men vi har också ett växande problem med tillgången på komponenter, hur har detta påverkat er? – De aviseringar som kom i slutet av 2020 om längre ledtider från olika håll har blivit värre än befarat och inköp har slitit hårt med att få hem komponenter i tid. När inte ens katalogföretagens leveranstider stämmer förstår man allvaret, fortsätter Peder Thiel. Hur jobbar ni proaktivt för att undvika eventuella problem relaterat till detta? – God framförhållning och en dialog med kunder och leverantörer är det som gäller för att minska påverkan så gott det går. Vad är den allmänna känslan nu när vi går in djupare i 2021? – 2021 kommer bli ett tufft år komponentmässigt men efterfrågan på våra kunders produkter gör att vi ändå ser med tillförsikt på året, avslutar. Peder Thiel

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-26 09:38 V22.4.33-1
Annons
Annons