Tre nya design wins för Next Biometrics under fjärde kvartalet
Next Biometrics sammanfattar 2022 och berättar att man under året vann totalt 12 nya kundprodukter, med tre nya så kallade design-wins under fjärde kvartalet.
Det norska bolaget har en uttalad ambition att lägga till en design-win per månad. Tre nya tillkom under fjärde kvartalet, vilket innebär 36 kundprodukter totalt och att man nådde målen för årsskiftet 2022.
De nytillkomna kunderna finns alla inom Nexts fokuserade marknadssegment. Bolaget berättar att de tre designvinsterna är samtliga nya kunder. Inget av bolagen namnges men Next meddelar att de är baserade i Indien, Belgien och Brasilien.
Ingen av dessa tre senaste designvinsterna kommer att ha en betydande inverkan på kortsiktiga intäkter under 2023. Next meddelar i ett pressmeddelande att dessa tre kunder kommer att lansera sina produkter vid olika tidpunkter under de kommande 9-18 månaderna. När alla tre kunderna är i massproduktion räknar man dock med volymer som motsvarar cirka 400,000 dollar per år i återkommande intäkter.
– Vi är glada över att vårt fortsatta arbete resulterade i att vi vann tre nya kunder inom våra definierade marknadssegment under fjärde kvartalet. Vi har nu 36 design-wins totalt vid årsskiftet. Jag tror att detta börjar lägga en solid grund för framtida intäktstillväxt för Next, Säger Ulf Ritsvall, SVP of Sales & Marketing i pressmeddelandet.