Annons
Annons
© Pricer
Elektronikproduktion |

Pricer får avtal i USA värt 90 miljoner kronor

Pricers partner JRTech Solutions har tecknat avtal med en ledande nordamerikansk dagligvarukedja avseende den molnbaserade plattformen Pricer Plaza, som möjliggör automatisering och kommunikation i butik, i initialt 50 av kedjans butiker.

Värdet på avtalet uppgår till cirka 90 miljoner kronor. Installationen av Pricer Plaza och digitala etiketter i dessa 50 första butiker är planerad att slutföras vid utgången året som senast. Kunden, som inte är namngiven, beskrivs som en av de största dagligvarukedjorna i Nordamerika med fler än 1 500 dagligvarubutiker och apotek, och installationen är den största fullskaliga installationen av fyrfärgsetiketter i Nordamerika.

– Efter ett års noggrann utvärdering genom en pilotinstallation är vi oerhört glada över förtroendet från den här ledande kedjan. Deras val är ett bevis på vårt engagemang för att utveckla upplevelsen i butik genom modern teknik, samtidigt som arbetet effektiviseras i butikerna och kundnöjdheten stärks. Vi ser fram emot att stötta deras digitala transformationsresa med våra butikslösningar, säger Mats Arnehall, Chief Commercial Officer, Pricer i ett pressmeddelande.

Ordervärdet på cirka 90 miljoner kronor innefattar inte Pricer Plaza och teknisk support, och tas upp i Pricers orderingång för andra kvartalet 2024.

– Under det senaste året har vi i nära samarbete med vår kund arbetat intensivt med att påvisa värdet, kapaciteten och skalbarheten hos Pricers teknologi och de implementeringslösningar vi erbjuder. Som en del av processen har kunden gått över till att göra digitala kampanjer med de senaste SmartTAG fyrfärgsetiketterna och kunden kommer även att använda etiketterna för att effektivisera arbetet både idag och framåt, säger Diego Mazzone, vd och koncernchef, JRTech Solutions.


Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-07-23 01:29 V22.5.13-2