Red Pitaya blickar mot Polen
Evertiqs reporter Ewelina Bednars får en intervju med Red Pitayas business developer Tilen Nikoforov, som representerar företaget under Evertiq Expo Kraków 2024.
Närmare 600 människor slöt upp när Evertiq Expo höll sitt årliga evenemang i den polska staden Kraków 11 juli. Vi skickade ut vår reporter Ewelina Bednarz för att ta tempen på några av de 65 företag som fanns på plats bland montrarna. Hon träffade bland annat Red Pitayas business developer Tilen Nikoforov, som delade med sig om företagets planer.
Kan du berätta om hur första halvan av 2024 sett ut för Red Pitaya?
Det har varit en berg- och dalbana för oss. Vi har var faktiskt funnits på marknaden i 11 år, men här året har varit riktigt intressant. Inte minst eftersom vi kommer till Polen för första gången. Förhoppningsvis fortsätter den positiva trenden på den nya marknaden.
Vad är era planer för framtiden?
Att expandera till nya marknader. Vi har också tagit fram nya produkter, så vi har några nyheter att komma med. Vi planerar också att sprida medvetenheten om oss i Polen. I Tyskland är vi exempelvis välkända, och vi tror att möjligheten finns också för Polen. Det är därför vi är här, och vi är väldigt förväntansfulla.
Hur upplever Red Pitaya den rådande marknadssituationen?
För ett par år sedan hade vi den globala krisen i leveranskedjan, och det var en väldigt ovanlig situation. Detta ändrades med tiden, och just nu ser marknaden ganska bra ut. Vi har höga förhoppningar för den polska marknaden, och väntar oss fantastiska resultat.