Smart Eyes teknik till ny amerikansk bil
Smart Eyes driver-monitoring-system tillkännager ny designvinst från en ledande nordamerikansk biltillverkare. Tekniken kommer att levereras till en ny bilmodell av en befintlig kund.
Smart Eye har valts ut att leverera sitt driver-monitoring-system (DMS) till en ny bilmodell. Den beräknade intäkten för ordern är 10 miljoner kronor för produktlivscykeln.
”Genom att fortsätta stärka våra relationer med de framstående biltillverkare, understryker denna nya design win vårt engagemang för att leverera högkvalitativa och pålitliga DMS-lösningar. Vår innovativa teknologi fortsätter att sätta standarden för industrin, och vi är stolta över att tillhandahålla grunden för säkrare och mer avancerade fordon världen över”, säger Martin Krantz, vd och grundare av Smart Eye.
Kunden är en nordamerikansk biltillverkare med global produktion. Biltillverkaren har tidigare köpt Smart Eyes mjukvara för flera av dess tidigare bilmodeller, utökar nu tekniken till ytterligare en ny modell. Den nya bilmodellen med Smart Eyes teknologi kommer att gå i produktion i Kina under 2026.
Om Smart Eye
Smart Eye verkar inom human-insight-AI, teknik som enligt bolaget ”förstår, stöder och förutspår mänskligt beteende i komplexa miljöer”.
Bolaget grundades 1999, och har sitt huvudkontor i Sverige, med ytterligare kontor i USA, Storbritannien, Tyskland, Danmark, Egypten, Singapore, Kina och Japan. Deras kunder inkluderar NASA, Nissan, Boeing, Honeywell, Volvo, GM, BMW, Geely, och Harvard University.