Finländska S-gruppen utökar ramavtal med Pricer
S-gruppen, ett kundägt finländskt nätverk av företag inom detaljhandels- och servicesektorn, har beslutat att utvidga sitt femåriga ramavtal med svenska teknikföretaget Pricer.
Lösningen från Pricer baseras på molnplattformen Pricer Plaza med en mjukvarulösning som gör att kedjorna centralt kan hantera och kontrollera prissättning, produktinformation och kampanjer på hyllkantsetiketter i samtliga anslutna butiker.
"Den här kommande fasen i vår utrullning av digitala etiketter är en viktig milstolpe i vår digitala transformationsstrategi. Vi ser fram emot att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med Pricer i vår satsning på att utveckla upplevelsen i butikerna", säger Sampo Päällysaho, SVP Groceries, S-gruppen.
Installationerna avser framför allt S-market-butiker, och de Prisma-stormarknader som tidigare installerat Pricers butikslösning i dagligvaruavdelningarna kommer nu att göra tilläggsinstallationer.
"Vi är oerhört glada över det fortsatta förtroendet från S-gruppen. Den här nya ordern är ett bevis på det starka partnerskap som vi har byggt upp tillsammans och som grundar sig på transparens, samarbete och ömsesidig respekt. Vi ser fram emot att bygga vidare på vårt framgångsrika samarbete och nå nya milstolpar tillsammans", säger Kristina Ekhierta, Area Sales Director, Norden & Baltikum på Pricer.
S-gruppen har cirka 1000 dagligvarubutiker i Finland inom kedjorna Alepa, Sale, S-market och Prisma.
Pricer grundades i Sverige 1991, och är idag ett globalt techföretag inom marknaden för smart retail med butikslösningar såsom digitala prisetiketter, optisk trådlös kommunikation och AI.