Acconeer ändrar strategi i ny omstrukturering
För att accelerera försäljningen implementerar Acconeer en ny go-to-market-strategi, med ett tydligt fokus på att vinna större kunder på specifika växande volymmarknader.
Acconers nya "go-to-market-strategi" introducerades i delårsrapporten för tredje kvartalet. Acconeer skriver i ett pressmeddelande att bolaget tar ”nästa steg genom att uppdatera organisationen för att spegla den nya strategin.”
”Den nya organisationen skapar tydlighet och fokus för att exekvera den nya go-to-market-strategin. Jag är övertygad om att vi nu har nyckelingredienserna; strategi, produkter och organisation för att accelerera vår tillväxt,” säger vd Ted Hansson.
Bolaget skriver även att de lokala försäljningsorganisationerna förstärks på de viktigaste marknaderna. Säljavdelningen delas upp i "Sales Asia" under ledning av Ted Hansson, och "Sales Europe, Americas & Australia" under ledning av Magnus Gerward.
Stödja fokusmarknaderna
Under ledning av Mikael Egard ska produktorganisationen förstärkas för att stödja fokusmarknaderna, med ett tydligt ansvar för både det tekniska och kommersiella erbjudandet
FoU-organisationen skärper sitt fokus på "exekvering" och leds av Karin Alfvén. Karin har varit i företaget sedan 2018 och var tidigare Head of Software Development. Dessutom utses Per Odénius till Head of Operations efter Lennart Moberg som trappar ner för att gå i pension. Per har varit på Acconeer sedan 2015, senast som Head of ASIC Development and R&D Program Manager.