Acconeer stuvar om i organisationen
Radarsensorbolaget Acconeer ändrar om i organisationen med en ny go-to-market-strategi för att accelerera försäljningen, med fokus på att vinna större kunder på specifika växande volymmarknader.
Acconeer genomför den uppdatering organisationen som introducerades i delårsrapporten för tredje kvartalet. Detta för att spegla den nya go-to-market-strategin.
”Den nya organisationen skapar tydlighet och fokus för att exekvera den nya go-to-market-strategin. Jag är övertygad om att vi nu har nyckelingredienserna; strategi, produkter och organisation för att accelerera vår tillväxt,” säger vd Ted Hansson.
Tillsätter nya positioner
Säljavdelningen upp i Sales Asia under ledning av Ted Hansson och Sales Europe, Americas & Australia under ledning av Magnus Gerward. Enligt bolaget görs detta för att ”säkerställa fokus och bandbredd”.
Produktorganisationen ska förstärkas under ledning av Mikael Egard för att stödja fokusmarknaderna.
FoU-organisationen ska skärpa ”sitt fokus på exekvering”, under ledning av Karin Alfvén, som tidigare varit Head of Software Development.
Per Odénius utses till Head of Operations efter Lennart Moberg som trappar ner för att gå i pension. Per har varit på Acconeer sedan 2015, senast som Head of ASIC Development and R&D Program Manager.