Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 20 oktober 2005

ICA i samarbete med ZetaDisplay

ICA Sverige AB och ZetaDisplay AB har tecknat ett samarbetsavtal som innebär att ICA kommer att köpa mobila digitala displayställ från ZetaDisplay för användning i ett stort antal av sina butiker.

I ett första skede kommer ZetaDisplay att under december månad installera displayställ i 120 ICA Kvantum-butiker runt om i Sverige. Denna order är på drygt 7 miljoner kronor. ICA Sverige AB är Sveriges ledande dagligvaruföretag med över 1 500 butiker. ZetaDisplay AB är en ledande tillverkare av mobila display-lösningar, som används av butikskedjor och varumärkesleverantörer i Sverige och internationellt. - ICA har noga utvärderat ZetaDisplays produktkoncept under två års tid och därför ser vi avtalet som ett klart bevis för att vårt produktkoncept kan öka försäljningen i butik. ICA är ett känt varumärke som också stärker vår påbörjade lansering inom dagligvaruhandeln i Storbritannien, där vi för tillfället kör en test tillsammans med två stora butikskedjor och Coca Cola UK, förklarar Mats Johansson, VD på ZetaDisplay. ZetaDisplays mobila displayer exponerar reklamfilm och aktuella erbjudanden i direkt närhet till där kunden gör sitt val i butiken. Display-stället får sin information via trådlös kommunikation och en programvara styr vad som visas, hur det visas och när det visas i respektive display. ZetaDisplays produktkoncept förbättrar ¬¬leverantörernas och butikernas möjligheter att påverka butikskunden att välja de avsedda produkterna. ZetaDisplay kommer också att hjälpa ICA med att sköta den löpande driften avseende innehåll i displayerna i butikerna. - Jag tror mycket på den här typen av marknadsföringsmedium. Kunderna ser reklamfilmen på TV och återigen i butiken, de ser varorna i flygbladet och exponeringen i butiken. Det gör att vi får en röd tråd i vår marknadsföring. Syftet är att få varumärkesleverantörernas marknadsavdelningar att se våra butiker som en intressant plats att marknadsföra både sina produkter och sitt varumärke. För vår del handlar det om att ytterligare stärka våra butiker som marknadsplatser, säger Thomas Gäreskog, ordförande i ICA Kvantums marknadsutskott.
Visa fler nyheter
2019-12-03 22:29 V14.8.2-2