Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 21 december 2005

OEM sätter varumärken i fokus

Teknikhandelskoncernen OEM International (där bland annat Cyncrona ingår) satsar på varumärkeskoncept när den tidigare strukturen med bolagsgrupper ersätts.

– Den nya strukturen ökar tydligheten i våra varumärken och kommer att bidra till högre effektivitet och förbättrad konkurrenskraft, säger Jörgen Zahlin, koncernchef för OEM International. Från och med årsskiftet inför OEM International en ny koncernstruktur. Den tidigare strukturen, som bestod av fem bolagsgrupper, ersätts av fyra koncept som marknadsförs under olika varumärken, samt en bolagsgrupp under namnet ”Development”, där övriga verksamheter ingår. Koncernstruktur från och med 2006: - OEM Automatic; verksamma inom automationskomponenter - OEM Electronics; verksamma inom elektronikkomponenter - Cyncrona verksamma; inom maskiner och förbrukningsmaterial till elektronikproduktion - JMS Systemhydraulik; verksamma inom hydrauliksystem och komponenter - Bolagsgrupp Development, där övriga fem verksamheter inom lagringar, tätningar, pumpar, motorer och transmission ingår. – Inom Development skapas utrymme för nysatsningar samtidigt som vi ökar fokus på förvärv. Målsättningen är att verksamheterna inom denna grupp utvecklas till starka egna varumärken eller integreras i en redan etablerad verksamhet, förklarar Jörgen Zahlin.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-10-23 13:52 V14.6.1-2