Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 22 december 2005

Anoto och DNP tillkännager samarbete

Japans största tryck och print företag, Dai Nippon Printing (DNP) med en omsättning på 13 miljarder dollar är bolaget bakom den tidigare annonserade investeringen på 7 miljoner Euro i nästa generations Anoto penna.

DNP kommer tillsammans med Anoto, som en stark och passande partner, driva ett tredjepartsprogram för utvecklingen av nästa generations Anoto penna i Japan. Detta blir en naturlig utveckling av den pågående satsningen inom formulärlösningar. Anoto har tidigare tillkännagivit att man erhållit 3,5 miljoner Euro och att man kommer erhålla ytterligare 3,5 miljoner Euro då ett slutligt avtal är klart. När sedan försäljning av nästa generations produkter och tjänster påbörjats kommer Anoto också erhålla royaltyintäkter från dessa. ”DNPs övergripande strategi är att kombinera tryck med digital information och Anoto har en teknologi som på ett viktigt sätt kan bidra till att förverkliga detta. Vi har ett långsiktigt åtagande mot Anoto och har hittills baserat vår satsning på utveckling av digital penna och formulärlösningar. Detta kommer att fortsätta och utökas. Att utveckla nästa generations digitala penna kommer bidra positivt både till formuläraffären såväl som att öppna nya möjligheter på konsumentmarknaden där DNP och våra partners är starka. Processen med att få klart ett slutligt avtal är några månader försenad men vår förståelse av och våra förväntningar på teknologin har ökat under förstudien och tillsammans med Anoto arbetar vi med att slutföra avtalet.” säger Tetsuji Morino, Managing Director Dai Nippon Printing . ”Vi på Anoto är mycket nöjda med att ha en så stark och engagerad partner i Japan där de flesta potentiella tredjepartsutvecklare redan har en relation med DNP, antingen som kunder eller partners. Idag är DNP mycket aktiv i vår formuläraffär och vi är glada över att de nu också går vidare med nästa generations digitala pennlösningar. Jag är övertygad om att DNP är den bästa samarbetspartnern för att driva en bred satsning mot den Japanska marknaden”, säger Anotos VD Örjan Johansson.
Visa fler nyheter
2019-12-03 22:29 V14.8.2-1