Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion |

Axis belönas av Frost & Sullivan

Axis Communications har tilldelats 2006 års Frost & Sullivan-utmärkelse för "Market Penetration Leadership" inom nätverksvideo. Utmärkelsen delas årligen ut till det företag som har bäst strategi i fråga om produktinnovation, marknadsföring och försäljningsstrategier som har lett till den största ökningen av marknadsandelar under de senaste två till tre åren.

Frost & Sullivans analysteam utsåg Axis efter bedömning av marknadsandelsökning, företagets försäljningsökning och satsningar på att få varumärket känt inom branschen. Teamet har också bedömt kriterier såsom konkurrenskraftiga prisstrategier, säljstrategier, strategiska samarbeten och produktinnovation. - Axis fokuserar på ett erbjuda IP-baserade produkter av hög kvalitet och upprätthålla nära förbindelser med sina återförsäljare och distributörer. Genom sina samarbets- och utbildningsprogram spelar Axis en viktig roll i övergången från analog videoövervakningsteknik till nätverksbaserade säkerhetslösningar, säger Sathya Durga, Frost & Sullivan Research Analyst. I Axis samarbetsprogram ingår Channel Partner Program för återförsäljare och auktoriserade distributörer, och Application Development Partner Program för företag som utvecklar mjukvara och applikationer som baseras på Axis nätverksvideoprodukter. Utöver detta finns Axis Academy-program för utbildning, bedömning och certifiering av återförsäljare och distributörer. År 2005 fick Axis Frost & Sullivans utmärkelse Market Leadership Award inom nätverksvideo. Analysföretaget ansåg att Axis var särklassig global marknadsledare på marknaden för såväl nätverkskameror som videoservrar. Den globala nätverksvideomarknaden väntas öka med ungefär 40 procent per år och uppgå till 1,2 miljarder USD 2010. - Vi är mycket glada över att Frost & Sullivan har uppmärksammat Axis och vår marknadsledande ställning inom nätverksvideo. Vår försäljning av nätverksvideo ökade med nästan 70 procent under första kvartalet i år. Detta har varit möjligt tack vare en fokuserad videostrategi, utvecklandet av nya konkurrenskraftiga produkter och fler distributörer, återförsäljare och systemintegratörer i våra samarbetsprogram, säger Ray Mauritsson, VD för Axis Communications.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-26 09:38 V22.4.33-2
Annons
Annons